Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Τα ρομπότ μπαίνουν στις τάξεις

Στο εγγύς μέλλον, τα ρομπότ θα έχουν και εκπαιδευτική αποστολή, αντικαθιστώντας σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και τον δάσκαλο. Είναι το ιδανικό μέσο για να δώσουν όλες τις τελευταίες πληροφορίες για την τεχνολογία και τις εφαρμογές της σε όλα τα πεδία.


Γίνονται ήδη πιλοτικά τεστ σε διάφορες χώρες, από την Αυστραλία μέχρι την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στην πρόσφατη έκθεση που οργάνωσε η Ένωση Προμηθευτών Εκπαιδευτικών Προϊόντων της Βρετανίας στο Λονδίνο, εταιρίες που ασχολούνται με τις ηλεκτρονικές καινοτομίες παρουσίασαν νέες ιδέες.

Ο στόχος είναι να συνδεθεί η θεωρία που μαθαίνουμε στην τάξη με την πρακτική και την εμπειρία που ζητά η αγορά.

«Στο παρελθόν μιλούσαμε διαρκώς στα παιδιά για τις γνώσεις που έπρεπε να έχουν. Να επαναλαμβάνουν και να απαγγέλλουν, ό,τι τους λέει ο δάσκαλος. Δίνουν πολλές εξετάσεις, αλλά δεν ξέρουν τι συμβαίνει με τη νέα τεχνολογία. Δεν ξέρουν πώς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους. Απλά απομνημονεύουν γνώσεις. Αλλά η θεωρία δεν μπορεί να βοηθήσει την αγορά, δεν μπορεί να βοηθήσει στο μέλλον του πολιτισμού» εξήγησε ο Γουόνγκ Γουέι, διευθύνων σύμβουλος της Ubtech Education.

Η ιδέα είναι να βάλουν τους μαθητές να εφαρμόσουν ό,τι ακούνε, για παράδειγμα, στο μάθημα της χημείας.

«Κάθε δάσκαλος σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου κι αν βρίσκεται, γνωρίζει ότι υπάρχουν ορισμένα θέματα που είναι δύσκολο να τα εξηγήσεις στα παιδιά. Αν πάρουμε το παράδειγμα του περιοδικού πίνακα στοιχείων, είναι ένα κομμάτι χαρτί, που σου δείχνει ποιο είναι το κάθε στοιχείο. Αν είσαι μαθητής πρέπει να το αποδεχτείς, γιατί ο δάσκαλός σου δεν μπορεί να στα δείξει» υπογράμμισε ο Σον ΜακΝτούγκαλ, διευθυντής της Touchable Universe.

Η βασική πρόκληση είναι να ελκύσεις το ενδιαφέρον των μαθητών. Η εταιρία Touchable Universe έχει δημιουργήσει μια συσκευή που επιτρέπει στους μαθητές να μαθαίνουν με τη βοήθεια της αφής.

Σε κάθε τάξη, το 30% των παιδιών είναι αυτό που αποκαλούμε κιναισθητικοί μαθητές. Σημαίνει ότι έχουν γεννηθεί έτσι. Μαθαίνουν καλύτερα όταν ακουμπούν τα πράγματα με τα χέρια τους στην τάξη. Άρα η εικόνα και ο ήχος είναι προφανώς καλύτερα, αλλά εικόνα, συν ήχος, συν αφή είναι ακόμη καλύτερα.

Το καλύτερο όμως είναι όταν συνδυάζουμε τη μάθηση με το παιχνίδι. Αυτά τα τουβλάκια μπορούν να μοιάζουν με τα παραδοσιακά τουβλάκια, αλλά δεν είναι έτσι: περιέχουν γκάτζετ τελευταίας τεχνολογίας, όπως αισθητήρες, σέρβερ και φώτα LED, αλλά και σύνδεση blue tooth.

Είναι ένα ρομπότ που όλοι μπορούν να φτιάξουν. Είναι μια καινοτομία της Robo Technologies. Τα τουβλάκια έχουν ειδικό χρώμα για να ξέρουν τα παιδιά τι μπορεί να κάνει το καθένα. Για να δώσεις κίνηση σ’ αυτό που φτιάχνεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα πορτοκαλί τουβλάκι, γιατί μόνο αυτό διαθέτει κινητήρα.

«Τα παιδιά μαθαίνουν έτσι και τις βασικές αρχές της ρομποτικής, γιατί καταλαβαίνουν τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, που χρειάζεσαι για να φτιάξεις ένα ρομπότ. Μαθαίνουν τις βασικές αρχές της κωδικοποίησης, γιατί από τη στιγμή που είναι έτοιμο το ρομπότ, για να μπορέσει να κάνει κάτι για σας, θα πρέπει να προγραμματιστεί με τη βοήθεια μιας εφαρμογής» εξήγησε η Άννα Ιαρότσκα, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Robo Technologies.

Τα εκπαιδευτικά εργαλεία έχουν αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει για τα καλά στην αίθουσα διδασκαλίας. Η χρήση των ρομπότ όμως εξαρτάται πάντα από τον τρόπο που οι δάσκαλοι ή οι εκπαιδευτές επιλέγουν να τα χρησιμοποιήσουν.


Από την άλλη πλευρά, τα ρομπότ μπορούν να βοηθήσουν στη μετάβαση στη νέα εποχή, στο να φέρουν πιο κοντά τους μαθητές στην αυξανόμενη ψηφιακή εμπειρία, αλλά και στην εκπαιδευτική διαδικασία στην τάξη.

Αναρτήθηκε από: ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΥΛΩΝΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου