Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

Η πρώτη Ελληνίδα που πέρασε τη Μάγχη



Η Σοφία Ψιλόλιγνου είναι η πρώτη Ελληνίδα που πέρασε την Μάγχη και μάλιστα σε ηλικία 43 ετών. Σημειώστε ότι την πέρασε δύο φορές κάτι που δεν το έχει κάνει άλλος Έλληνας η Ελληνίδα. Ακόμα είναι η πρώτη Ελληνίδα αλλά και Έλληνας πολίτης που κολύμπησε διπλό διάπλου Κορώνη - Καλαμάτα (60χλμ).



Είναι γεννημένη το 1960, απόφοιτη Ανώτατης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών, εργάζεται ως προϊσταμένη του τομέα Διεύθυνσης Οικονομικού και Διοικητικού Ελέγχου ΔΕΗ, μητέρα δυο παιδιών, κολυμβήτρια στον Ολυμπιακό Πειραιώς και μέλος των εθνικών ομάδων νεανίδων και γυναικών με πολλές πανελλήνιες νίκες στα εθνικά πρωταθλήματα και τρεις τρίτες νίκες σε Βαλκανιάδες.


«Η κολύμβηση μπήκε συστηματικά στη ζωή μου όταν ήμουν 11 ετών, στον Ολυμπιακό. Είχα πολύ καλές επιδόσεις, αλλά στα 17 μου, αποφάσισα να διακόψω τον πρωταθλητισμό και να αφοσιωθώ στις σπουδές μου, αφού είχα περάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μπορεί να μην είχα το χρόνο τότε ν' ασχοληθώ συστηματικά με το κολύμπι, υποσχέθηκα όμως ότι δεν θα το εγκαταλείψω ποτέ.

Τελειώνοντας τις σπουδές μου, άρχισα να εργάζομαι στη ΔΕΗ. Σύντομα ακολούθησε ο γάμος μου και η γέννηση των παιδιών μου. Παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις, πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να ξεκλέβει χρόνο για να κολυμπήσει.

Κάποια στιγμή, όταν μου το επέτρεψαν οι συνθήκες, έγινα μαραθωνοκολυμβήτρια και άρχισα να διασχίζω τεράστιες αποστάσεις κολυμπώντας. Το όνειρο κάθε μαραθωνοκολυμβητή, βέβαια, είναι η Μάγχη. Έτσι, πριν από 5 χρόνια περίπου, πήρα τη μεγάλη απόφαση: να διασχίσω το στενό της. Δεν ήταν καθόλου εύκολη, αφού, για να το πετύχω θα έπρεπε να προπονηθώ σκληρά και σε καθημερινή βάση. Επί ένα χρόνο και εντελώς μόνη μου, πήγαινα στην παραλία του Αλίμου και κολυμπούσα κάθε μέρα 3 και 4 ώρες. Για να συνηθίσω τις χαμηλές θερμοκρασίες της Μάγχης, αναγκάστηκα να γίνω χειμερινή κολυμβήτρια.

Το γεγονός ότι δεν ήμουν πια και τόσο νέα για ένα τέτοιο εγχείρημα, δεν μπήκε ποτέ στο μυαλό μου ούτε καν σαν σκέψη. Αντίθετα, είπα στον εαυτό μου πως για να κολυμπήσεις στη Μάγχη, είναι καλό να έχεις κάπως προχωρημένη ηλικία, αφού, πέρα από την προπόνηση που έχεις κάνει, ένα τέτοιο εγχείρημα χρειάζεται ωριμότητα και υπομονή.

Με σκληρή πειθαρχία, πάθος για το κολύμπι και με τη στήριξη των παιδιών μου τα κατάφερα. Η στιγμή που βγήκα στην ακτή -μετά από 10 ολόκληρες ώρες και 40 λεπτά- θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου για πάντα. Από εκείνη την ημέρα άλλαξαν πολλά μέσα μου.

Έχοντας ξεπεράσει τα όριά μου, αισθάνομαι πιο δυνατή και κυρίως έτοιμη ν' αντιμετωπίσω ό,τι δύσκολο μου προκύψει στο μέλλον. Οι γυναίκες, στην πλειονότητά τους, όταν αποκτήσουν οικογενειακές υποχρεώσεις σταματούν να κάνουν πράγματα που τις ευχαριστούν ή τις γεμίζουν. Κι όμως, χωρίς να θυσιάσουμε πράγματα που αγαπάμε και που αξίζουν, μπορούμε να βρίσκουμε πάντα χρόνο για να προσφέρουμε στον εαυτό μας αυτό το "κάτι" που χρειάζεται. Αν μάλιστα αυτό έχει σχέση με τον αθλητισμό, τότε ακόμη καλύτερα, γιατί μεταξύ των άλλων πλεονεκτημάτων του, χαρίζει επίσης ευεξία και θετική ενέργεια, στοιχεία που σε κάνουν πιο αποτελεσματική στις οικογενειακές και τις επαγγελματικές υποχρεώσεις».
Πηγή: PREVENTION

Η Σοφία Ψιλόλιγνου απέδειξε ακράδαντα ότι η ηλικία δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε κάτι που το θέλουμε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου